Zgłaszanie znaków towarowych w trybie krajowym
Procedura zgłoszeniowa znaku towarowego w celu uzyskania ochrony w trybie krajowym obejmuje:
- opcjonalne badanie zdolności rejestrowej,
- opracowanie dokumentacji zgłoszeniowej i złożenie jej w Urzędzie Patentowym RP,
- odpowiadanie na decyzje i postanowienia Urzędu Patentowego RP w trakcie procesu rejestracji.
Opracowanie dokumentacji zgłoszeniowej obejmuje:
- podanie, w tym: wniosek o udzielenie prawa ochronnego,
- opis znaku,
- wykaz towarów i usług,
- rysunek znaku graficznego.
Procedura rejestracyjna obejmuje:
- nadanie przez Urząd Patentowy kolejnego numeru w dniu złożenia zgłoszenia,
- wniesienie opłaty za zgłoszenie na konto Urzędu Patentowego RP zgodnie z aktualną tabelą opłat przed UP RP
- publikację zgłoszonego znaku w Biuletynie Urzędu Patentowego RP (po 3 miesiącach od daty zgłoszenia),
- 6 miesięczny okres zgłaszania uwag przez osoby trzecie co do przeciwwskazań do udzielenia prawa ochronnego,
- procedurę badawczą Urzędu Patentowego RP w celu ustalenia ustawowych warunków do uzyskania prawa ochronnego,
- wydanie przez Urząd Patentowy decyzji o udzieleniu prawa ochronnego,
- wniesienie opłaty za I okres ochrony zgodnie z aktualną tabelą opłat
- wydanie przez Urząd Patentowy świadectwa ochronnego na znak towarowy.
Czas trwania prawa ochronnego wynosi 10 lat od daty dokonania zgłoszenia znaku towarowego w Urzędzie Patentowym RP z możliwością przedłużenia ochrony na kolejne 10 lat.