Jak zawrzeć dobrą umowę na druk?
W praktyce naszej kancelarii znaczące miejsce zajmują zagadnienia związane z reklamą. Pośród wielu innych zagadnień interesującym obszarem jest kwestia umów dotyczących druku materiałów reklamowych. Obszar to z jednej strony ciekawy, a z drugiej – wymagający merytorycznego wsparcia, gdyż trudno jest czerpać fachową wiedzę z ogólnie dostępnych źródeł.
Główne obszary, które w umowie mającej za przedmiot druk należy zabezpieczyć, to:
- Zapewnienie odpowiedniego układu graficznego;
- Zapewnienie należytej kolorystyki;
- Kontrolowanie jakości wydrukowanych egzemplarzy.
O ile sam układ graficzny może zostać zaakceptowany w formie elektronicznej (np. przesłany pocztą elektroniczną), to już kolorystyka oraz jakość egzemplarzy wymaga osobistej weryfikacji, zgłoszenia i akceptacji. Niestety wszelkie próby uproszczenia tych zagadnień prędzej czy później muszą zakończyć się uzyskaniem egzemplarzy wadliwych.