Skip to content

Jak zawrzeć dobrą umowę na druk?

W praktyce naszej kancelarii znaczące miejsce zajmują zagadnienia związane z reklamą. Pośród wielu innych zagadnień interesującym obszarem jest kwestia umów dotyczących druku materiałów reklamowych. Obszar to z jednej strony ciekawy, a z drugiej – wymagający merytorycznego wsparcia, gdyż trudno jest czerpać fachową wiedzę z ogólnie dostępnych źródeł.

Główne obszary, które w umowie mającej za przedmiot druk należy zabezpieczyć, to:

  1. Zapewnienie odpowiedniego układu graficznego;
  2. Zapewnienie należytej kolorystyki;
  3. Kontrolowanie jakości wydrukowanych egzemplarzy.

O ile sam układ graficzny może zostać zaakceptowany w formie elektronicznej (np. przesłany pocztą elektroniczną), to już kolorystyka oraz jakość egzemplarzy wymaga osobistej weryfikacji, zgłoszenia i akceptacji. Niestety wszelkie próby uproszczenia tych zagadnień prędzej czy później muszą zakończyć się uzyskaniem egzemplarzy wadliwych.

Back To Top