Prawo reklamy to jedna z głównych specjalizacji Kancelarii rozwijana systematycznie od 1994 r. Naszymi klientami są duże sieciowe agencje reklamowe oraz inne podmioty świadczące usługi reklamowe w zakresie ATL i BTL, obejmujące kreację, produkcję i media (domy mediowe, producenci materiałów reklamowych, butiki kreatywne, itp.).
Nasze usługi obejmują w szczególności:
- kreatywny współudział w przygotowywaniu koncepcji i założeń kampanii reklamowych, w tym opiniowanie projektów reklam, m.in. telewizyjnych, radiowych, prasowych oraz internetowych,
- doradztwo:
- pod kątem wyeliminowania ryzyka popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy,
- w związku z prowadzonymi działaniami reklamowymi dotyczącymi produktów, których reklama jest ograniczona lub zabroniona, w tym produktów tytoniowych, alkoholu, piwa, farmaceutyków, artykułów spożywczych i innych,
- odnośnie warunków przeprowadzania reklamy w telewizji, radiu, prasie, Internecie oraz na billboardach,
- dotyczące zagadnień związanych z product placement,
- weryfikacja i tworzenie umów, w tym:
- z osobami i podmiotami biorącymi udział w tworzeniu przekazu reklamowego,
- o świadczenie usług reklamowych przez agencje reklamowe,
- z domami mediowymi, z domami produkcyjnymi oraz z mediami,
- opracowywanie umów sponsorskich oraz doradztwo w zakresie warunków prawnych przeprowadzania sponsoringu,
- przeprowadzanie szkoleń z zakresu prawa reklamy,
- organizacja konkursów i loterii promocyjnych
Wspieramy naszych klientów we wszystkich innych działaniach marketingowych i promocyjnych. W tym zakresie Kancelaria oferuje w szczególności:
- przeprowadzanie analiz i oceny założeń działań promocyjnych i marketingowych pod kątem klasyfikacji ich prawnego charakteru,
- opracowywanie regulaminów loterii promocyjnych, promocji sprzedaży i innych akcji marketingowych,
- opiniowanie i przygotowanie treści materiałów promocyjnych i reklamowych,
- tworzenie dokumentacji i wniosków o zezwolenie Ministra Finansów na przeprowadzenie loterii promocyjnej,
- nadzór nad przebiegiem loterii promocyjnej lub innej akcji promocyjnej i marketingowej, w tym udział w losowaniu nagród,
- konsultacje prawne przy rozpatrywaniu reklamacji dotyczących loterii promocyjnej lub innej akcji promocyjnej i marketingowej,
- przygotowywanie umów o przeprowadzenie akcji telemarketingowych oraz mailingowych,
- doradztwo w zakresie przetwarzania danych osobowych w ramach działań promocyjno – marketingowych, w tym przy użyciu elektronicznych środków przekazu,
- udzielanie porad prawnych odnośnie zagadnień związanych z czynami nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy oraz działalności promocyjno-reklamowej,
- konsultacje prawne i przygotowywanie projektów programów lojalnościowych i innych przedsięwzięć w ramach CRM.
Współpracując z agencjami reklamowymi, poznaliśmy wszystkie tajniki produkcji filmów. Nasza wiedza została pogłębiona w wyniku współpracy z domami produkcyjnymi. Wiemy jak powstaje film, które etapy są kluczowe oraz co i jak należy zabezpieczyć. Mając taką wiedzę oraz doświadczenie możemy zapewnić naszym klientom wsparcie w szczególności w następujących sprawach:
- przygotowywanie umów pomiędzy producentem i domem produkcyjnym,
- przygotowywanie umów ze współtwórcami filmu (reżyser, scenarzysta, operator, kompozytor i inni) oraz z aktorami,
- przygotowywanie umów o wykorzystanie utworu w filmie,
- przygotowywanie umów, dotyczących emisji filmu,
- opiniowanie poszczególnych scen pod kątem ich zgodności z obowiązującym prawem.
W obszarze zainteresowań Kancelarii leżą także szeroko rozumiane media. Zajmujemy się zagadnieniami prawnymi, które są istotne zarówno dla właścicieli mediów, jak i dla osób, do których skierowany jest komunikat mediowy, a zwłaszcza:
- zagadnieniami związanymi z radiofonią i telewizją,
- zagadnieniami związanymi z prawem prasowym,
- zagadnieniami dotyczącymi ochrony dóbr osobistych, wizerunków oraz praw autorskich,
- zagadnieniami związanymi z mechanizmami funkcjonowania mediów, a zwłaszcza ich roli w nowoczesnym społeczeństwie.